Castellón Vall d Uixo en Peniscola - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Castellón Vall d Uixo en Peniscola - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Castellón Vall d Uixo en Peniscola

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

03 Oktober 2018 | Spanje, Peñíscola

We hebben een paar dagen aan de boulevard van het strand van Castellón gestaan, een heel mooi plekje. En van daaruit een tocht gemaakt naar het plaatsje Vall d'Uixo waar de grot ligt met de langste onderaardse rivier van Europa. De grot zelf was niet spectaculair, maar met een bootje erdoorheen varen was leuk. We moesten heel vaak bukken om onder de lage plafonds en de stalagtieten te kunnen varen. In het regenseizoen is het niet mogelijk om er naar binnen te gaan ivm hoog water. Daarna hebben we een aantal dagen in het oude toeristische stadje Peniscola gestaan. Peniscola was vroeger een vesting gelegen op een rots in zee. Het stadje wordt wel vergeleken met Gibraltar vanwege zijn zeehaven gebouwd op een rotsachtige landtong, die verbonden is met de rest v h stadje op het vaste land. Bovenop de rots bevindt zich een 14 de eeuws kasteel dat gebouwd is door Tempelridders. In het kasteel hebben 3 pausen buiten Vaticaanstad hun zetel gehad. Het oude stadje op de rots heeft smalle steile straatjes met spierwitte huisjes. Dus je moet behoorlijk klimmen om uiteindelijk boven op het kasteel te staan, maar dan heb je ook een uitzicht om van te smullen. Het is hier weer heerlijk fietsen over de vele boulevards met de zee naast ons. " En we gaan nog niet naar huis, nog lang niet, nog lang niet......"

• 04 Oktober 2018 - 07:31

Wendy:

Hahaha ik hoor het je zingen!
    Klinkt weer super hoor. Ik ga ervanuit dat je voor de kerst wel weer een keer terug bent

• 04 Oktober 2018 - 16:07

Marianne Galema:

Heerlijk, wat een mooi land is het toch. GENIETEN!!

• 04 Oktober 2018 - 17:58

Francien:

Wat ziet het er weer fantastisch uit. Prachtige foto's.
    Jullie weten de mooie plekjes wel te vinden.
    Geniet ervan.
    Heel veel groetjes FraFra

• 05 Oktober 2018 - 05:19

Boukje:

Leuke en lekkere belevenissen... love it.. we missen jullie wel hoor! Melanie kijkt er naar uit om jullie volgende week op te zoeken. Echt super dat jullie dat doen met je kleindochter. xxx