Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

19 Oktober 2018 | Spanje, Barcelona

Op weg naar Barcelona overnacht in Cunit op het strand. Wat is de natuur toch ook prachtig aan zee. Ik blijf foto's maken. Maar wat is er nu nog leuker dan je kleindochter van het vliegveld in Barcelona op te halen. Melanie vergezelt ons deze week tijdens een sightseeing van Barcelona. Stoer hoor!
Wat hebben we veel hoogtepunten gehad. We zijn gestart met het aflopen van La Ramblas met zijn gezellige eettentjes en straatartiesten. De moderne jachthaven bekeken met zijn "golvenbrug", de straatverkopers en natuurlijk het hoge standbeeld van Columbus. Daarna in de prachtige Kathedraal Eulalia geweest met zijn 13 ganzen in de binnentuin en het dak waarop we een mooi uitzicht hadden over een gedeelte van de stad. Ook het huis van Gaudi, Casa Batllõ bezichtigd. We stonden op een camping aan het strand in Barcelona zodat Mel nog heerlijk heeft kunnen zwemmen in de Middellandse zee. De Sagrada Familia is aan de buitenkant al indrukwekkend maar de binnenkant was een grote verrassing. Een kleurenspectakel zo mooi en warm en de inrichting geheel volgens de norm van Gaudi. In 1 woord "Schitterend" Lekkere tapas eten in de binnenstad en toen nog 2 uur rijden in een Hop on/Hop off bus kompleteerde de dag. De volgende dag naar Park Gůell, ontworpen door Gaudi met zijn prachtige huizen en mozaïeken en andere kunstwerken. We zijn door het park naar het topje v d heuvel gelopen en genoten weer van een prachtig uitzicht over Barcelona. Daarna de metro gepakt en via de lift kwamen we op het laagst gelegen perron v d metro uit. 100 meter onder de grond. Fascinerend! We hebben ook genoten van het openlucht museum gebouwd op de Montjuice. Een Spaans dorp dat een mooi beeld geeft van de vormen van architectuur in Spanje. Er stonden exacte kopiëen van huizen, pleinen en steegjes uit Noord- Midden, Zuid en Mediterranee streken. Daarna natuurlijk naar de Montjuice berg zelf met zijn prachtige fonteinen, watervallen en wederom uitzicht over de stad. Gisteren hebben we Barcelona verlaten en een letterlijk hoogtepunt bereikt door met de kabelbaan naar het klooster en de Kathedraal te gaan in Montserrat. We hadden geluk want we maakten mee dat het jongenskoor optrad in de Kathedraal. Heel bijzonder. Overnacht in Colonia Gůell waar de bijzondere crypta van Gaudi staat en het dorpje zelf prachtige huizen heeft met Moorse invloeden.
En vandaag is Melanie terug gevlogen naar Nederland. Wat een geweldige week was dit.

• 19 Oktober 2018 - 17:36

Boukje:

Het was idd een geweldige week volgens Melanie.. Ze heeft genoten! Jullie hebben zoveel gedaan in 1 week, ze is helmaal op, maar het was het waard! Dikke kus van ons

• 19 Oktober 2018 - 17:46

Marianne Galema:

Hoi lieverds,
    Wat geweldig dat Melanie een weekje met jullie mee ging, dat is dubbel genieten.
    Barcelona is wel erg mooi hè, ik zou zo weer terug willen. De foto's zijn prachtig.
    Hebben jullie veel last gehad van het slechte weer? Volgens onze berichten was het bar en boos bij Barcelona.
    Veel plezier verder.
    Groetjes ook van Jan, liefs Marianne.

• 20 Oktober 2018 - 05:17

Wendy:

Lieve Anita en Fer,

Wat hebben jullie veel gedaan zeg en wat een cadeau dat Melanie met jullie mee was!
    Lekker na genieten van al dat moois.
    Xwx

• 20 Oktober 2018 - 06:28

Eefje:

Super stoer en leuk van Mel dat ze op bezoek kwam!
    Veel gezien en gedaan zie ik wel! Leuk.
    Genietse xxx

• 22 Oktober 2018 - 04:02

Marieke:

Wat leuk dat Melanie erbij was!!!! Heerlijk om een stukje van je vakantie te delen. Barcelona is idd prachtig, wij zijn er ook ooit geweest, maar jullie hebben wel meer gezien dan wij.
    Geniet nog lekker en tot ziens, xxx

• 23 Oktober 2018 - 18:47

FraFra:

Weer prachtige foto's.
    Veel plekken waar wij ook geweest zijn. Heel herkenbaar. Leuk is dat.
    En met Melanie op stap. Heel gezellig.
    Hopelijk hebben jullie niet al te veel last gehad van het slechte weer.
    Geniet er nog van.

Heel veel groetjes,