Vierde week - Reisverslag uit Saguntum, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Vierde week - Reisverslag uit Saguntum, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Vierde week

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

28 September 2018 | Spanje, Saguntum

Ja Boukje, Wat we inderdaad o.a. zullen missen als we weer thuis zijn, zijn de azuurblauwe luchten, die we haast niet meer kennen in Nederland. Maar ook de pikzwarte hemel met zijn sterrenpracht. Je staat hier gewoon nog wat dichter bij de natuur. We rijden regelmatig door uitgestrekte onbewoonde gebieden waardoor je je alleen op de wereld waant. Soms is de hitte fijn want deze warmt ons water op zodat we in de camper behaaglijk kunnen douchen zonder gas te gebruiken. Daarnaast hebben we de luxe van een grote koelkast met groot vriesvak, dus geen gebrek aan koele drankjes. We komen op de mooiste plekjes om te overnachten. We genieten dus met volle teugen. Af en toe pakken we een camping tussendoor, die overal helemaal leeg zijn. Dit doen we m.n als we met de fiets naar een nabijgelegen stad willen gaan. We vinden dat veiliger voor de hond die in de camper achterblijft. (Voor de bezorgde dierenliefhebber onder ons: de camper is een stuk koeler met de zonweringen en open dakluiken dan dat het buiten is) De campings, die voor ons betaalbaar zijn, zijn behoorlijk gedateerd, slordig, jaren 60 campings, maar het sanitair is schoon en dat is het belangrijkste. Veel Spanjaarden komen wel in het weekend met hun familie en een hele rits kinderen. Op veel campings staan bungalowtenten met daaroverheen nog enorm grote partytenten. Alles staat buiten. Koel-en vrieskast, gasfornuis, magnetron, tafels, stoelen en bbq enz...We hebben een mooie fietstocht naar Sagunto gemaakt. Eerst door smalle paadjes overdekt met hoger dan manshoog riet en terug door de vele km's lange sinaasappelboomgaarden die de provincie Valencia rijk is. Ik waande mij op een gegeven moment als Alice in Wonderland want we kwamen door een sprookjesachtig gebied waar schitterende zilveren bomen stonden. Sagunto ligt aan de voet van de berg waar een kasteel op staat maar ook een enorm hoge stadsmuur. De stad heeft mooie historische monumenten van meer dan 2000 jaar oud zoals bv een Romeins theater dat ze helaas voor ons gevoel veel te modern hebben opgeknapt. Overal in deze omgeving vind je op de toppen van de bergen de Moorse invloeden terug. Ongelooflijk hoe in die tijden dmv forten en kastelen geprobeerd is door de Moren het land te overmeesteren. Wat uiteindelijk niet is gelukt. PS foto's komen later. We hebben een te langzame verbindng om ze goed te kunnen versturen. Alsnog de foto's
De fietsaccu wordt opgeladen op campings

• 29 September 2018 - 05:02

Marieke:

Hoe gaat het met het opladen van de fietsen?
    Veel plezier nog

• 29 September 2018 - 08:30

Marianne Galema:

Hoi lieverds,
    Die luchten zijn inderdaad prachtig blauw. Gelukkig schijnt de zon bij ons ook.
    Sagunto is ook mooi zo te zien.
    Veel plezier samen.
    Liefs Jan en Marianne