Stuwmeer en klooster - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Stuwmeer en klooster - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Stuwmeer en klooster

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

24 September 2018 | Spanje, Valencia

Wat vinden we het leuk om al jullie reacties te lezen op waarbenjij.nu maar ook op de watsapp. Het feit dat zoveel lieve vrienden ons volgen en meeleven is enorm stimulerend om ons verhaal te vertellen. Thx daarvoor!
We hebben vlakbij Xativa gestaan ietsje het binnenland in naast olijfbomen bij het stuwmeer van Bellùs. Mooie omgeving maar veel te heet om iets meer te doen dan in de schaduw in de e-reader te lezen. Spanjaarden leven daarentegen veel meer in de buitenlucht. Ze oefenen in parken of speeltuinen op openbare fitness apparaten of bbq-en gezamenlijk op picknickplaatsen. Ze eten tussen 13.00-17.00 uur hun paella- of tapaslunch vaak in barretjes en dan is het doodstil op straat. Het leven begint weer rond 18.00 uur. Winkels gaan weer open en het openbare leven is weer in volle gang. Vanaf 22.00 uur kun je het avondeten nuttigen en dat gaat door tot een uur of 00.00. Ook kinderen zie je savonds laat nog mee eten in de restaurants.
Wat een ander leven dan we gewend zijn. Maar eigenlijk heel logisch want het is hier smiddags echt niet te harden. We maken nu eind sept temperaturen mee van meer dan 35 graden. Fer heeft het moeilijk met de hitte maar ik gedij als nooit tevoren. Totaal geen reumapijn. Dat is waarom ik het altijd zo geweldig vindt om hier de zomer te verlengen. Ik had een Spaanse moeten zijn!. We zijn weer vertrokken via 2 mooie bergpassen.(alle respect voor Fer, die het volste vertrouwen heeft in mijn rijkunst sinds ik door Katrien als:"Campervrouw van het jaar ben uitgeroepen" haha. Want hoe we het ook proberen soms kom je er niet onderuit om toch een bergpas te moeten rijden) We zijn nu in Simat de la Valldigna en staan langs een sinaasappelboomgaard. Het is een aardig plaatsje in een dal met een schitterend oud kloosterruïne uit de 14de eeuw. Het is nog steeds ver boven de 30 graden maar op het ogenblik goed uit te houden door een verkoelend windje. (uiteraard met een koud pilsje en sangria)
Ik hoop dat de foto's nog net zo mooi zijn als eerst. Want ik moet improviseren met mijn mobiel. De laptop heeft het momenteel af laten weten zodat ik nu alleen foto's kan versturen die met mijn telefoon gemaakt zijn. Het verslag is via mijn agendanotities gemaakt. Je wordt vanzelf wel innovatief als je net zo als wij als Roma zigeuners door het land trekken :)

  • 24 September 2018 - 10:34

    Wendy:

    Ik lig meestal om 22;00 uur voor Pampus maar wie weet gaat mijn ochtend ritme er ook aan in Spanje. Alle respect voor jullie beide, ik zou denk ik niet durven kijken in die bergpassen. Ik zie jullie al lekker zitten onder de bomen. Maar super fijn voor je Anita dat je nu geen pijn hebt. Ik snap wel dat je de zomer wil verlengen. Geniet ervan en de foto's geven de sfeer zeker weer.

    Liefs wendy

  • 24 September 2018 - 11:55

    Hanneke:

    Lieve Anita en Fer,

    Wat leuk weer om jullie vakantie te volgen, je maakt er zo'n mooi verhaal van Anita, het voelt bijna alsof ik er ook bij ben. Geniet er nog heerlijk van en van t mooie weer. Hier is de herfst ingetreden met een wel bijzonder saai donker en plensregenend weekend. Met slechts 10 graden op de thermometer. Nu schijnt de zon even maar het haalt net de 16 graden. Hoewel de voorspelling gelukkig wel weer beter is voor deze week. Je hebt al prachtige foto's gemaakt. Fijne vakantie verder en doe voorzichtig, maar dat is jou wel toevertrouwd!

    lieve groeten Hanneke
    .

  • 25 September 2018 - 05:24

    Margreet En Jan:

    Lieve Anita en Fer,
    Geweldig fijn om van jullie reisverhalen te mogen genieten. Het lijkt net of we het zelf beleven. Wat elke keer weer opvalt is dat jullie zo trefzeker de mooiste plekjes weten te vinden.
    Voor Anita hebben we alle bewondering voor de stuurvrouwkunst en het vermogen om alles zo goed te kunnen beschrijven. Ik heb eerder gezegd dat er een schrijfster aan je verloren is gegaan. Maar wat niet is kan nog komen. Fijne foto's die ook een glunderende en genietende Fer laten zien.
    Dat is jullie van harte gegund. Fijn ook dat jullie nu met de lekkere nazomer en de warmet worden omringd. Het was hier de afgelopen nacht maar 3 graden.
    Liefs en nog een heel fijne verdere vakantie wensen we jullie toe.

  • 25 September 2018 - 06:22

    Marianne Galema:

    Hoi lieve mensen,
    Wat ziet het er geweldig uit bij jullie, de foto's komen goed over hoor. Heerlijk die zon en dat mooie land met z'n prachtige gebouwen. Dat is genieten! Fijn dat je geen pijn hebt en je je zo goed voelt. En wat goed van jou Fer, want het rijjden door die bergpassen is niet echt jouw ding. Geniet ervan samen.
    Groetjes, ook van Jan.
    Liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Spanje, Omgeving Valencia

Fietsen mee!!!

Recente Reisverslagen:

07 November 2018

Waterloo en weer thuis

02 November 2018

Frankrijk op weg naar huis

28 Oktober 2018

Code Oranje

24 Oktober 2018

Caldes de Malavella en L'Escala

19 Oktober 2018

Barcelona
Anita en Fer

Onze belevenissen zijn wederom via de internetsite 'anitafer.waarbenjij.nu' te volgen. Je krijgt vanzelf een berichtje wanneer er weer nieuws is. Je kunt dan op de bijgevoegde 'link' klikken om naar de website te gaan.

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 54373

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 18 November 2018

Spanje, Omgeving Valencia

Landen bezocht: