Derde week Fietsen omgeving Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Derde week Fietsen omgeving Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Derde week Fietsen omgeving Valencia

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

20 September 2018 | Spanje, Valencia

Fietsen in Valencia. Op zich zijn het mooie rode fietspaden als ze maar niet op cruciale momenten ineens ophouden en je bv de 3 baansweg op moet rijden en naast de auto’s naar en op de rotonde moet gaan fietsen. Soms vind je dan onverwachts weer ergens het begin van een fietspad. Maar als we de situatie te gevaarlijk vinden, rijden we gewoon verder op de stoep. Ook moet je regelmatig bukken terwijl je fietst vanwege de laag hangende takken, die over het fietspad hangen of enorm uitwijken i.v.m. de struiken of bamboebladeren, die ver over het fietspad zijn uitgegroeid. Tja dat stond nergens vermeld, toen we besloten onze fietsen mee te nemen. Maar het is zeker de moeite waard want je komt op heel mooie plekjes. O.a. in Valencia bij het gebied met zijn futuristische witte gebouwen waar kunst en wetenschap maar ook Oceanografie in onder is gebracht. Oogverblindend om te zien en ook het park waar we 16 km in hebben gereden en dat aangelegd is in een droog gevallen rivier is prachtig met zijn waterpartijen, Chinese Roos- en Olyanderbomen waar de parkieten in en uit vliegen. En de vele mensen die op elektrische steppen je voorbij komen razen en je ziet ook heel veel toeristen op huurfietsen rijden. Helaas heb ik daarnaast nog iets zeer bijzonders ontdekt. Ik mag mijzelf onderscheiden van de rest. Het blijkt dat ik over hoogstaand en kwalitatief zeer goede bestanddelen beschik. Mijn anders zo strakke huid, nou ja zover als een 66 jarige vrouw over een strakke huid beschikt…. Ziet er nu uit als een reliëf-landkaart met heel veel hoge heuvels en dalen. Tot zelfs in de jungle van mijn haarbos vind je hoge bergen terug. Het blijkt nml dat de veeeele muggen hier een grote voorkeur hebben voor mijn lichaam. Ik schijn een eldorado voor hen te zijn. We hebben 2 dagen op een camping gestaan zodat we ff de was konden doen en uitgebreid douchen. De camping stondt vlak bij de vele rijstvelden waar natuurlijk water in staat. De camper moest ondanks de hitte hermetisch afgesloten worden, want op het moment dat we de deur openden, werden we met tientallen tegelijk aangevallen. Het gevolg is dikke jeuk bulten, op handen, vingers, armen, benen maar ook op mijn gezicht en hoofd. Ik heb 44 dikke bulten bij mijzelf geteld. Ongelooflijk, het ging zo snel dat ze mij te pakken namen. Ik zie er dus momenteel zeer flatteus uit. Fer is duidelijk van minder kwaliteit, hij werd nml ook gestoken maar er verschenen geen bulten bij hem. Hij blij. We zijn dus gevlucht en staan weer bij zee. Heerlijk. We hebben een fietstocht gemaakt door het natuurgebied van Albufera. Een waterrijk gebied. We kwamen uit in El Palmar een eenvoudig vissers en rijstteeltdorpje aan het meer. Er stonden Barracas, dat zijn traditionele Vissers en landbouw huisjes uit de 15 de eeuw. Gemaakt van klei en riet. Zomers werken de mensen op de rijstvelden en ‘swinters zijn het o.a palingvissers. Op het dak van veel barracashuisjes staat een kruis. Toen de Moren werden verdreven uit de omgeving Valencia, plaatsen veel Moren op hun dak een kruis waardoor gedacht werd dat er Katholieken woonden in de huisjes. We hebben eerst een boottocht op het meer met zijn vele inhammen gemaakt en zijn daarna Paella met zeevruchten gaan eten. Het was weer een geslaagde week.

• 20 September 2018 - 17:37

Eefje:

Gave stad hoor Valencia!
    En idd nu een keer bewijs dat jij er ook echt bij was mam

• 20 September 2018 - 17:44

Eefje:

Hey, ik zie nu dat de helft van mn bericht er niet bij staat:
    Ik had geschreven dat jullie maar extra goed moeten genieten van de lekker paella, sangria en tapas!!! Vooral tapas eten met veel knoflook mam! Daar houden muggen absoluut niet van. Dan zullen ze je minder gaan steken!
    Dikke kus xxxxx

• 20 September 2018 - 17:42

Wendy:

Nou wat een mooie foto's weer veel moderne gebouwen. Ik had er o Ik snap dat Fer blij is dat hij niet van die kraters heeft. Wel stoer dat jullie lekker fietsen in die mooie omgeving.

Dikke kus

• 21 September 2018 - 04:16

Ans:

Goedemorgen Anita en Fer. Heb jullie verslag net (in alle vroegte) alweer voorgelezen aan Bert en Meriam en zo zijn we de werkdag dus weer goed en lachend begonnen. ☺ Heel veel groetjes van ons en lekker genieten dan genieten wij mee.

• 21 September 2018 - 06:56

Boukje:

die muggen kregen een heerlijke Hollandse delicatesse, geef ze eens ongelijk ;-) haha
    Verder ben ik jaloers op die mooie blauwe lucht... hier is de herfst vandaag begonnen, veel wind en somber weer.. gelukkig nog niet zo koud. Voorzichtig op jullie fiets en vooral lekker genieten. xxxx

• 21 September 2018 - 07:13

Marianne Galema:

Hoi lieverds,
    Net weer even genoten van het verslag. Fijn dat jullie zo genieten, behalve van die muggenbeten dan. Knoflook werkt inderdaad goed, daar houden de muggen niet van.
    Valencia ziet er mooi uit, wat een bijzondere gebouwen!
    Lekker fietsen en genieten van het mooie weer. Bij ons is het mooie weer, jammer genoeg, op.
    Anita je hebt weer prachtige foto's gemaakt!
    Groetjes ook van Jan. Liefs Marianne