Tweede week Albarracin en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Tweede week Albarracin en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Tweede week Albarracin en Valencia

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

14 September 2018 | Spanje, Valencia

We zijn via een mooie bergweg naar het oude pittoreske dorpje Albarracin gegaan. Het dorpje ligt verborgen tussen kale rotsen en achter enorm hoge uitgestrekte stadsmuren boven de rivier. Deze muur oftewel het verdedigingswerk is al goed zichtbaar als je zigzaggend dwars door de bergen het dorpje nadert. We slenterden door de vele steegjes die super smal en steil waren. We waanden ons daar echt in de tijd van net na Christus. De omgeving van Albarracin was zelfs in het stenen tijdperk al bewoond, a.d.h van de grottekeningen is dit aangetoond. Het dorp was nog bewoond maar de tijd leek hier stil te hebben gestaan. Heel bijzonder. Later besloten we langs de rivier te gaan wandelen rondom het dorp, maar halverwege werden we eerst geconfronteerd met een trap stellage, die tegen de rotsen vlak boven de rivier was gebouwd, waar we samen met de hond overheen moesten om verder te kunnen lopen. Nou Dingo moest echt “overgehaald” worden om erover heen te lopen. Later op de wandeling bleek het nog een beetje erger te worden, nou ja erger voor iemand met zo’n hoogtevrees als Fer. Er was weer een trap die je op moest maar nu wel een behoorlijk stuk hoger om over een stellage, een soort loopplank te lopen die hoog tegen de rotsen aan gebouwd was. De loopplank hing als het ware aan de rotsen, hoog boven de rivier. Nou dat was echt teveel van het goede en onverrichter zake keerden we om. Aangekomen in Valencia hebben we eerst 2 relaxdagen gehad. We stonden op een grote parkeerplaats vlak aan zee waar we mochten overnachten. Ons uitzicht was fantastisch. Met de neus van de camper keken we recht de zee in. ’s Morgens natuurlijk de zon zien opkomen boven de zeehorizon. En heerlijk met Dingo bij zonsopgang over het strand wandelen. Het hele rijk voor mij alleen. Wat kun je je nog meer wensen.

• 14 September 2018 - 18:10

Hennie:

Prachtige plaatjes, wel respect voor Fer met zijn hoogte vrees.

Geniet samen

• 15 September 2018 - 06:28

Ingrid :

Prachtig Aniet,
    ziet er heel goed/ mooi/ indrukwekkend uit.
    Geniet ervan en.....kijk uit hè

• 15 September 2018 - 08:40

Eefje:

Wat mooi allemaal weer! Jaloers!!!!
    Xxxx eefje

• 16 September 2018 - 04:43

Marieke:

Wat een mooie omgeving! Daar willen wij ooit ook eens gaan kijken
    Kusjes en een aai voor Dingo

• 18 September 2018 - 10:09

Boukje :

Weer een avontuur die papa van z'n lijstje kan strepen! Ziet er inderdaad schitterend uit daar, jullie vinden toch altijd maar weer mooie plekjes

• 19 September 2018 - 06:47

Marianne Galema:

Lieve mensen,
    Wat ziet het er prachtig uit bij jullie, dat is.genieten. Petje af voor Fer en Dingo, ze doen het toch maar! Veel plezier samen.
    Liefs Jan en Marianne