Eerste week op weg naar Spanje - Reisverslag uit Alcañiz, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Eerste week op weg naar Spanje - Reisverslag uit Alcañiz, Spanje van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Eerste week op weg naar Spanje

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

10 September 2018 | Spanje, Alcañiz

Lieve mensen, het is weer zo ver. We zijn weer eens de zomer aan het verlengen in Spanje. Dit jaar is het doel de provincie Valencia. We hebben de elektrische fietsen bij ons, dus we gaan ervoor!! We doen het zoals altijd lekker rustig aan omdat we zeeën van tijd hebben. Dus hebben we er bijna een week over gedaan om door Frankrijk heen te trekken. We hebben nog een dagje extra genomen om het bijzondere plaatsje “La Canourgue” te bekijken, dat ze klein Venetië noemen i.v.m. zijn vele kleine grachtjes, die door het plaatsje stromen. We liepen natuurlijk weer door smalle straatjes met mooie oude vakwerkgeveltjes. Echt de moeite waard. Onderweg reden we door een smal, steil en kronkelige dorpje waarbij ik net tegen Fer zei, “hier moet je geen vrachtwagen tegenkomen” toen het gebeurde! Net voordat ik omhoog reed en rechts de hoek om wilde, kwam daar ineens een grote vrachtwagen de hoek omzeilen. Op mijn weghelft anders kon hij de bocht niet maken. Allebei gelijk een noodstop natuurlijk. Tja wat nu. Hij verwachtte dat ik de aanpassing zou doen, want omhoog terug de hoek omdraaien was voor hem geen optie. Dus moest ik voorzichtig een stukje achteruit manoeuvreren, toen weer wat vooruit, tegen de stoeprand, toen weer achteruit en eindelijk konden we elkaar passeren. Pff, genoeg avontuur voor die dag. Het was de goden verzoeken. Maar nu zijn we dan in Spanje. Het lijkt wel of het klimaat precies bij de grens al omslaat want het is hier behoorlijk heet. We zijn elke keer weer verbaasd en respectvol t.a.v. de schitterende snelwegen met de enorm hoge viaducten en lange tunnels. Op weg naar Vic reden we door 10 tunnels, die vlak achter elkaar lagen, soms met maar een paar meter er tussen. De tunnels varieerden van 1 km tot bijna 5 km lang. Dingo doet het weer prima. Hij is het van jongs af aan gewend dus slaapt als we rijden en is zeer nieuwsgierig als we weer op een nieuw plekje zijn aangekomen. Omdat we praktisch altijd op onbewaakte camperplaatsen staan, voelt het heel veilig hem bij ons te hebben. We zien dat de mensen nieuwsgierig zijn naar zijn ras maar ook respect voor hem hebben. En dat is ook de bedoeling.

• 10 September 2018 - 14:06

Marieke:

Niet teveel spannende avonturen hè!
    Veel plezier xxx

• 10 September 2018 - 16:59

Shakira:

Heel veel plezier nog , en genieten! Xxx

• 11 September 2018 - 06:26

Hennie:

Jullie reis begint alweer spannend.
    Wij wensen jullie een hele goede reis toe
    Met plezier lezen we jullie verhalen.
    Lieve groetjes

• 12 September 2018 - 03:49

Ans:

Hoi Fer en Anita
    We hebben hier alweer enorm genoten van het reisverslag☺
    Have fun and enjoy !!! Groetjes van ons allemaal

• 12 September 2018 - 08:34

Wendy:

Dus nooit meer zeggen hè. Fijn dat je zeeën van tijd hebt om samen te genieten van al het moois. En fietsen mee ik ben trots!

• 13 September 2018 - 13:51

Eefje:

Heel veel plezier gewenst! En vergeet niet om ook eens van rol te wisselen. Zodat jij het fotomodel bent en papa de fotograaf! Xxxx