Frankrijk op weg naar huis - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Anita en Fer - WaarBenJij.nu Frankrijk op weg naar huis - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Anita en Fer - WaarBenJij.nu

Frankrijk op weg naar huis

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita en Fer

02 November 2018 | Frankrijk, Cahors

4 dagen later nadat het nog 28 graden was geweest reden we in Frankrijk in de natte sneeuw. Het was guur, koud en nat. Kachel aan dus.
We stonden in Albi, een aantrekkelijk middeleeuws plaatsje zoals in de boeken van Tijl Uilenspiegel. De Kathedraal was aan de buitenkant volledig opgetrokken uit bakstenen en oogde monstrueus maar aan de binnenkant was het een juweeltje. In het voormalige paleis van de Bisschop was het museum van Toulouse Lautrec gevestigd. Zeer de moeite waard om te bezichtigen. We kregen op dat moment een waarschuwing van Boukje dat er hevige sneeuwval was in Zuid Oost Frankrijk met als gevolg gestrande automobilisten. Dus we konden gelukkig nog net op tijd ons reisdoel aanpassen. Dit jaar dus niet via Clermont Ferrand maar meer westelijk naar boven. De oude binnenstad van Cahors nog bekeken met zijn Kathedraal maar dat viel ons tegen. Oud is niet altijd mooi. En de Kathedraal viel in het niet bij al het moois dat we eerder al hadden gezien. Het is al behoorlijk herfstachtig in Frankrijk waardoor we af en toe als de zon doorkomt schilderachtige rood en gele landschappen zien. Mooi maar koud.

• 02 November 2018 - 13:11

Ingrid:

Wat ! een prachtige plaatjes.
    Bedankt voor het delen van jullie "avonturen" en kom goed naar huis hè.
    Gr.Ingrid

• 02 November 2018 - 13:53

Hanneke:

Leuk en mooi om al jullie berichten te lezen, maar op weg naar huis ook weer fijn denk ik.
    Goede en veilige terugreis.
    Liefs Hanneke

• 02 November 2018 - 14:14

Marianne Galema:

Hoi lieverds,
    Goed dat Boukje jullie gewaarschuwd had, het zag er bar en boos uit op tv.
    Genieten jullie van de thuisreis want jullie komen vast nog mooie dingen tegen. Goede reis en tot gauw.
    Liefs Jan en Marianne

• 05 November 2018 - 09:23

Eefje:

Jullie vallen van het ene uiterste in het andere mbt het weer!
    Maar wel weer mooie avonturen beleeft! Wel fijn dat jullie dan toch ook nog een keertje naar huis komen. Fijne en veilige terug reis! Tot gauw xxx